Upravit stránku

Menšie či väčšie chyby pri stavbách sú úplne bežné. Či pri montovaných domoch, alebo pri domoch murovaných. Pokiaľ máte spoľahlivého dodávateľa, postaví sa k reklamáciám čelom a snaží sa chyby čo najrýchlejšie napraviť. Ako riešime reklamácie v RD Rýmařov?

Za prvé: Eliminujeme riziko chybovosti

Dá sa povedať, že je to akási prevencia. Každý dom vzniká najprv na papieri. Všetky naše typové projekty sú vymyslené tak, aby bolo riziko vzniku chýb minimálne. Pri individuálnych projektoch sa projektant vždy snaží predísť potenciálnym problémom, ktoré by pri stavbe mohli vzniknúť. V tom nám pomáhajú počítačové programy. Rýmařovský dom sa potom rodí v hale, kde hlavnú úlohu preberajú stroje. Tie vyrábajú panely s presnosťou na milimeter. Vďaka modernej, plne automatické technike je riziko vzniku chýb naozaj minimálne.

Následne prefabrikované panely prevezieme na miesto stavby, kde nastupuje montážna parta. Naši montéri sú veľmi skúsení a drevostavby poznajú od A do Z, ale stále sú to len ľudia. A ako už to tak býva, s ľudskou činnosťou prichádza aj vyššie riziko chýb. Rad vecí riešime subdodávkami – tam využívame len spoľahlivých dodávateľov, ktorých máme overených a roky s nimi spolupracujeme. 
Dlhodobo sa snažíme predchádzať vzniku chýb. To ostatne dokazuje aj štatistika – minulý rok boli náklady na servis a reklamácie len 0,6 % z celkových tržieb. To je veľmi priaznivé číslo, nemyslíte?
Ing. Jiří Pohloudek, výkonný riaditeľ RD Rýmařov
 
Ing. Jiří Pohloudek, výkonný ředitel RD Rýmařov

Za druhé: K prípadným reklamáciám sa staviame čelom

Za rok postavíme okolo 500 drevostavieb a je teda úplne normálne, že sa stretávame s reklamáciami. Vždy ich riešime v čo najkratšom možnom termíne, pretože chápeme, že hlavne pre už zabývanú rodinu nie sú dodatočné opravy nič príjemného.

Čo sme riešili za reklamácie a ako sme s nimi naložili?

  • Problém s prasknutým rámom okna. Zákazník objavil prasklinu v ráme a okno teda reklamoval. Najskôr sme ho opravili špeciálnym systémovým lepidlom, ale cez zimu opäť prasklo. Následne sme zistili, že chyba bola v nevhodne zvolenej dilatácii vzhľadom k veľkosti okna a farbe profilu. Na naše náklady sme nechali vyrobiť nové okno s trojsklami a namontovali ho. 
  • Strecha a hniezdenie vtáctva. Každý výrobca strešných krytín odporúča inštalovať pod dve krajové tašky zábrany proti hniezdeniu vtákov. Zo skúseností ale vieme, že je toto opatrenie nedostačujúce. Preto naši remeselníci inštalujú tieto zábrany po celej dĺžke štítu. Náklady sú minimálne a predídeme tak mnohým nepríjemnostiam. 
  • Znečistenie fasády od ventilácie. Bežne sa vyústenie ventilácie rieši prekrytím plastovou mriežkou. V potrubí ale kondenzuje para s mastnotou, ktorá potom steká po fasáde a znečisťuje ju. Preventívne sme preto predĺžili potrubie, aby mohol kondenzát odkvapkávať mimo fasádu. 
  • Zatečenie do konštrukcie domu. Taká situácia je vždy veľmi nepríjemná, ale je potreba ju neodkladne vyriešiť. V tomto konkrétnom prípade sa jednalo o chybnú inštaláciu odpadného potrubia od sprchového kútu. Potrubie pretekalo a vlhkosť sa prejavila v priečke za sprchovým kútom. Nakoľko sa jednalo o citeľný zásah, počkali sme, až odišli majitelia na dovolenku a behom tejto doby sme demontovali poškodenú skladbu okolo podlahy a konštrukciu okolo sprchového kúta, opravili potrubie a všetko vysušili. Keď sa majitelia vrátili, všetko bolo v pôvodnom stave.